Nykyisen netiketin mukaan piilomainonta on kiellettyä, minkä vuoksi onkin tärkeää, että jos mainostat jotakin blogissasi, tulee lukijoille olla selvää, että postaus sisältää nimenomaan mainoksen. Jos kirjoitat postauksen, jossa kehut jonkin tuotteen tai palvelun maasta taivaaseen mainostarkoituksessa, mutta et tuo esiin, että kyseessä on mainos, syyllistyt netiketin vastaiseen toimintaan ja tulet samalla aliarvioineeksi lukijoitasi.
Miten tuon mainospostaukset esiin?
Mainospostauksesta tulisi mainita heti postauksen alussa. Myös postauksen sisältävistä mainoslinkeistä tulisi mainita, jotta lukijoille on täysin selvää, että kyseessä on mainospostaus, jossa on mainoslinkkejä.
Millaisia mainoksia kannattaa tehdä?
Kannattaa mainostaa blogissa ainoastaan sellaisia tuotteita tai palveluita, joiden takana voit rehellisesti seisoa ja jotka sopivat luonnollisella tavalla blogisi sisältöön. Jos mainostat jotakin sellaista tuotetta tai palvelua, johon et usko, huomaavat lukijasi tämän yleensä hyvin helposti eikä mainoksellasi ole välttämättä haluttua vaikutusta. Itse asiassa tällaisessa tilanteessa mainos voi toimia sekä itseään että sinua vastaan.
Käytä harkintaa mainossähköpostien lähettämisessä
Saatat haluta markkinoida varsinaisen blogisi lisäksi myös sähköpostitse. Tässä on kuitenkin hyvä käyttää harkintaa. Mahdollisten asiakkaiden pommittaminen toistuvasti sähköpostiviesteillä ei ole hyvää markkinointia. Toisaalta taas sähköpostimarkkinointi voi olla yllättävän kustannustehokas saada markkinointiaan esiin. Asiallisuus on markkinointisähköpostien a ja o, minkä lisäksi asiakkaille tulee antaa mahdollisuus peruuttaa markkinointisähköpostiesi tilaaminen.